.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار شبكه سبز گيلان نسبت به تخريب طبيعت
شبكه سبز استان گيلان از سال ‪ ۱۳۸۱‬به عنوان يك تشكل غير دولتي فعاليت خود را در استان گيلان شروع كرده و ‪۳۸‬تشكل زير مجموعه‌اين شبكه قرار دارد كه در زمينه مسائل زيست محيطي و منابع طبيعي فعاليت ...
هشدار شبكه سبز گيلان نسبت به تخريب طبيعت

 شبكه سبز گيلان باصدور بيانيه‌اي به‌مناسبت هفته محيط زيست نسبت به تخريب طبيعت گيلان هشدار داد.

در بخشي از اين بيانيه كه نسخه از آن ا ارسال شده، آمده است: امروز تمام فاضلاب‌هاي عفوني و بيمارستاني وارد آبهاي اين استان مي‌شود و نيز سالانه صدها درخت و جنگل با ارزش بدون جايگزيني قطع مي‌شوند كه اكنون از لحاظ پايداري محيط زيست در سطح كشورهاي جهان عقب هستيم.

در ادامه اين بيانيه مي‌خوانيم: تا به امروز به سلامت زيست محيطي استان گيلان صدمات جبران ناپذيري وارد شده است كه ادامه اين روند علاوه بر هزينه گزافي كه به دولت و مردم وارد مي‌كند چه بسا آينده استان را با چالش‌هاي بيشتري مواجه مي‌سازد.

در اين بيانيه گروههاي طرفدار محيط زيست و منابع طبيعي و تشكلهاي زيست محيطي‌خواستار اولويت قرار دادن حفظ منابع طبيعي و محيط زيست و توجه بيشتر به سند ملي توسعه استان، فدا نكردن محيط زيست استان و منابع طبيعي براي فعاليت‌هاي عمراني، بهره‌برداري صحيح از محيط زيست و اشتغال بيشتر و توسعه پايدار بدون ضربه زدن به سلامت استان، ارزيابي زيست محيطي طرح‌ها و آمايش سرزمين در استان گيلان شدند.

به گزارش ايرنا، اين تشكل‌ها همچنين هشدار دادند كه آلودگي شهرها و روستاهاي گيلان روبه افزايش است و فقدان تصفيه‌خانه در شهر صنعتي رشت موجب آلودگي آب و خاك استان را بدنبال دارد و برداشت بي‌رويه شن و ماسه ار رودخانه‌ها و ساحل دريا صدمات جبران ناپذيري به سرمايه‌هاي ملي استان وارد مي‌كند.

همچنين در اين بيانيه، كاهش مصرف سموم كشاورزي و كودهاي شيميايي در كشاورزي و منابع طبيعي و استفاده از روش‌هاي بيولوژيك جهت توسعه پايدار سازگار با محيط زيست را امري الزامي دانسته‌اند.

اين تشكل‌ها تشكيل كارگروه حفظ سلامت محيط زيست و منابع طبيعي استان گيلان را از استاندار خواستار شدند.

شبكه سبز استان گيلان از سال ‪ ۱۳۸۱‬به عنوان يك تشكل غير دولتي فعاليت خود را در استان گيلان شروع كرده و ‪۳۸‬تشكل زير مجموعه‌اين شبكه قرار دارد كه در زمينه مسائل زيست محيطي و منابع طبيعي فعاليت مي‌كنند.

مهم‌ترين فعاليت اين شبكه در زمينه پيوستن ايران به پيمان كنوانسيون منع استعمال دخانيات، روز هوا و زمين پاك ، روز تالاب ها، هفته منابع طبيعي ، محيط زيست شهري بويژه فضاي سبز شهري است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.134 seconds.